Med AI kan du forudse og løse op til 86% af problemerne inden de opstår

Håndtering af infrastruktur har altid medført frustration, hovedpine og spildt tid. Primært fordi it-fagfolk skal bruge deres dage, nætter og weekender, på at håndtere problemer, der er forstyrrende for deres applikationer og drift og manuelt håndtere deres it-infrastruktur. Og udfordringerne stiger, da antallet af applikationer og afhængigheden af den underliggende infrastruktur fortsætter med at vokse.

Der er et behov for, at infrastrukturen konsekvent og pålideligt leverer data til applikationslaget. Virksomheder har simpelthen ikke råd til nogen forstyrrelser eller forsinkelser. Heldigvis er der en bedre måde. HPE InfoSight er kunstig intelligens, der forudsiger og forhindrer problemer på tværs af infrastrukturstakken og sikrer optimal ydelse og effektiv ressourceanvendelse.

Næste generation af storage platforme, som f.eks. HPE storage arrays, fortsætter med at forbedre specifikationerne for lagring og applikationsydelse. Imidlertid kan hurtig storage alene ikke sikre pålidelig, ikke-disruptiv adgang til data eller eliminere de manuelle processer, der er nødvendige.

Infrastrukturens kompleksitet påvirker uundgåeligt virksomheden og de mennesker, der administrerer det. Så meget som it-afdelingen arbejder for at flytte deres forretning fremad, fortsætter infrastrukturen med at holde dem tilbage. Resultatet er en endeløs cyklus med “break-fix-tune-repeat”.

Læs mere om løsningen i vores whitepaper “Lad AI forudsige og forhindre problemer på tværs af din it-infrastruktur“.

Traditionel overvågning og support er ikke længere god nok

It har altid været afhængig af overvågningsværktøjer til fejlfinding af deres miljø. Desværre har det betydet, at it-afdelingerne har brugt snesevis af timer til at gennemgå logfiler og fortolke grafer – alt for at få et indblik i årsagen til en forstyrrelse, så det kunne løses næste gang det opstår. Da infrastruktur bliver stadig vigtigere for en organisations bundlinje, vil denne model ikke være tilstrækkelig. Det er ikke længere acceptabelt at opdage en forstyrrelse, efter at den er opstået. Organisationer har brug for en løsning, der kan forudsige problemer, før de opstår.

 

AI ser ud over grænserne

Som menneske, kan vi se nutiden og huske lidt af fortiden, hvilket er det samme som de værktøjer, som it-administratorer pt. bruger til at styre deres omgivelser. Imidlertid kræver fjernelse af dette problem, at vi i måden vi i dag administrerer infrastruktur på, også bliver bedre til at forudsige problemer og flaskehalse, før de opstår – og at systemerne kommer med indbygget intelligens, der proaktivt kan fremhæve ressourceproblemerne og hjælpe med at få indsigt i hvordan miljøet kan optimeres.

Traditionelle værktøjer mangler blandt andet følgende:

Evnen til at lære fra andre:

Analytics, der blot rapporterer om lokale systemmålinger, tilbyder begrænset værdi, fordi adfærd fra andre systemer ikke kan bruges til at afsløre og diagnosticere problemer. I modsætning hertil kan en global tilgang til dataindsamling og analyse samle observationer fra en enorm række arbejdsbelastninger. Dette gør det muligt for sjældne begivenheder, der er identificeret ét sted, også benyttes til at undgå dette hos en anden.

Manglende system-ekspertise:

Prædikativ modellering kræver en dyb indsigt og forståelse af alle drifts-, miljø- og telemetriparametre inden for hvert system i infrastrukturstakken. Generel analyse kan kun gå til en vis dybde, hvorimod kombinationen af system-eksperter og AI kan gøre det muligt for maskinlæringsalgoritmer at identificere årsagssammenhæng fra historiske begivenheder og derved forudsige de mest komplekse og skadelige problemer.

Manglende evne til at handle:

Den ideelle tilstand er autonom drift uden behov for menneskelig indgriben. At nå dette niveau af automatisering kræver en gennemprøvet historik af automatiserede anbefalinger, der giver det nødvendige niveau af tillid.

Infrastruktur, der drives af kunstig intelligens, kan overvinde disse begrænsninger gennem følgende rammer:

AI kan overvåge din infrastruktur, lære løbende fra den globalt installeret base af udstyr og anvende hvad den lærer til at forudsige og forhindre problemer – og eliminere gætteriet i administration af infrastrukturen. AI kan gøre infrastruktur smartere og mere pålidelig.

En unik motor bygget på kunstig intelligens og avanceret analyse

 

InfoSight har indbygget AI og Machine Learning, der giver unikke muligheder til din infrastruktur. 86% af alle problemer bliver forudset og løst, inden problemerne overhovedet bliver opdaget.

Motoren indsamler og analyserer millioner af data i sekundet, og laver en automatisk vidensdeling med andre infrastrukturer.

Det betyder, at InfoSight kan benytte millioner af indsamlede data til at matche netop din infrastruktur, så selv de mest sjældne problemer bliver løst hurtigt, og at du bevarer din oppetid og stabile drift.

Med InfoSight får du prædiktive alarmer, så du kan afhjælpe problemer som påbegyndende hardwarefejl eller performanceudfordringer, før de opstår.

Ved at benytte et værktøj med kunstig intelligens opnås der hurtigt et overblik uden at skulle bruge dyrebare timer på at gennemgå logfiler eller sidde i kø til supportlinjen.

Hvilke data bliver indsamlet af InfoSight?

N

Streaming Statistics – information om datacentrets performance

 

N

Heartbeats – information om hvorvidt infrastrukturen er aktiv, eller om forbindelsen er blevet tabt

 

N

Diagnostics for analytics – information om datacentrets konfigurationer

 

N

Alerts – alarmer fra systemet. Denne type data er sendt med højeste prioritet

 

N

VMVision – konfiguration og performance data som er indsamlet via VMware vCenter

 

InfoSight til både HPE Storage og Servere

 

HPE har udviklet værktøjet til både HPE servere og storage og tilbyder InfoSight gratis til alle HPE kunder på en aktiv supportaftale.

InfoSight er på både Nimble Storage og 3PAR og er også blevet frigivet på serverne ProLiant, Synergy og Apollo-systemerne Gen10, Gen9 og Gen8 med iLO 5 og iLO 4.

HPE InfoSight for servere udvikler sig hele tiden. Se hvad første release indeholder af muligheder i vores whitepaper.

Sådan hjalp vi Centralsygehuset på Færøerne

Vi har hjulpet Centralsygehuset på Færøerne med en sikret og intelligent storage-løsning.

Annfinn Thomsen, Head of IT på Centralsygehuset, forklarer: ”Hvis det ene sted brænder ned, kører det andet sted upåvirket videre. Det er en fuld redundant løsning

DCES har designet, leveret og implementeret en HPE 3PAR All Flash-storageløsning. I det nye setup er den brugbare kapacitet mere end firdoblet, fra 20TB til 90-100TB.

Som en bonus, har overgangen til HPE 3PAR All Flash-storage-løsningen betydet en signifikant strømbesparelse for Centralsygehuset. Det nye system er ca. 50 procent billigere i strøm end det tidligere, hvilket betyder en besparelse på hele 450.000 kroner.

Intelligente storage-løsninger

N

InfoSight – din AI motor, der analyserer og sammenligner data indsamlet på tværs af it-infrastrukturstakken og sikrer optimal ydelse og ressourceudnyttelse

 

N

Nimble – hurtig sikkerhedskopiering og gendannelse af data fra enhver primær storage-gruppe

 

N

HPE 3PAR – leverer ydeevne, enkelhed og fleksibilitet, der er nødvendig for at understøtte dit hybride it-miljø

 

Om Datacon Enterprise Solutions

Datacon Enterprise Solutions har over 30 års erfaring inden for storage og kan derfor rådgive dig om alt fra hardware-infrastruktur til data management samt hjælpe dig med din generelle datastrategi.

Vi er en af de største HPE-partnere på markedet og en af Danmarks eneste HPE Platinum Partnere på server og storage – det højeste niveau af kompetencer, certificeringer og ekspertise.

Det betyder, at vi er klædt på til at give dig den skarpeste rådgivning og konfigurere de bedste løsninger. Derfor er vi blandt andet blevet kåret som Årets HPE Partner i Danmark både i 2017 og 2018.

Vi har nogle af landets skarpeste eksperter med de højeste certificeringer inden for vores område. Det betyder at vi har den faglighed og ekspertise, som du har brug for.

Årets Ulv

RING MIG OP

Send os dit nummer, så ringer vi dig op til en uforpligtende snak.